معرفی گیاه حسن یوسف

 گیاه حسن یوسف

شناسنامه گیاه:

نام علمی گیاهColeus blumei

خانواده: Labiatae

برگها : رنگ‌های مخلوط قرمز،سفید،سبز، زرد و قهوه ای دیده می‌شوند و گل ها در این گیاه کوچک وآبی رنگ می‌باشند.

این گل را می‌توان در گروه گیاهان آپارتمانی که دارای برگ‌های رنگی می‌باشند قرار داد. این گیاه دارای 150 گونه است. ارتفاع این گل زیبا به بیش از ۶۵ سانتی‌متر و گسترش آن نیز به بیش از ۲۵ سانتی‌متر  می‌رسد. اگر این گیاه را در فصول سرد سال خارج از گلخانه یا آپارتمان نگهداری کنید نابود شده و از بین می‌رود. برگ‌های حسن یوسف اغلب به رنگ‌های سفید، سبز، زرد و قهوه ای وجود دارند. گل حسن یوسف به شدت آفتاب و نور خورشید را دوست دارد زیرا نور خورشید باعث زیبایی و تغییر رنگ این گیاه می‌شود. برای آبیاری آن نیز هر بار که خاک خشک شد اقدام کرد. اگر در باغچه حیاط و فضای باز این گل را نگهداری می کنید باید هر روز به آن آب دهید.

شرایط نگهداری حسن یوسف:

آبیاری : گیاه حسن یوسف آب رو دوست دارد. هر زمانی که خاک گلدان خشک بود آبیاری کنید. این گیاه اگر آبیاریش بیش از حد باشد به سرعت پشه سیاه داخل خاکش به وجود میاد.

نور : نور غیر مستقیم رنگ برگهای حسن یوسف را تثبیت و بنفش تر می کند. پنجره جنوبی بهترین انتخاب برای نگهداری از گیاه حسن یوسف می باشد.

خاک : خاک سبک شامل ترکیبی از خاک برگ، خاک باغچه و کود پوسیده دامی برای این گیاه مناسب است. البته شما می توانید از خاک های آماده کاشت مثل برند گیلدا استفاده نمایید.

تکثیر : از طریق قلمه میتوانید تکثیر کنید و مستقیم تو خاک بکارید یا پس از ریشه دار شدن داخل آب بگذارید.

تعویض گلدان : هر زمانی که اندازه گیاه از گلدان بزرگتر شد و ریشه ها رو از انتهای گلدان مشاهده نمودید گلدان رو تعویض کنید

رطوبت : اصلا نیازی به غبار پاشی نداره و نباید به برگ هاش آب اسپری بشه. از طریق زیر گلدونی میتونین رطوبتشو حفظ نمایید.

دما : دمای معتدل رو می پسندد و هوای خیلی گرم برگ های گیاه را می سوزاند، همچنین هوای خیلی سرد هم ممکن است باعث سیاه شدن ساقه گیاه شود و در نهایت گیاه از بین برود.

قاتل گیاه حسن یوسف شپشک آرد آلو

شپشک آردآلو یکی از رایج ترین آفتهای حسن یوسف است که اکثر شما هم با این موجود سرو کار داشتید ، شپشک به هر محلی که بتواند حمله میکند و از شیره ی گیاهی در محل اتصال برگ با ساقه تغذیه می کند، لذا همیشه شپشک های سر سخت را در اطراف محل اتصال برگها به ساقه ها در گیاهان زینتی مشاهده می کنید. در ضمن این آفت پنبه ای شکل، ضمن تغذیه از شیره گیاه با ترشحاتی سفید رنگ، خودش را در برابر سموم محافظت می کند. توصیه کارشناسان گیاه شناسی عدم استفاده از سم علی الخصوص برای گیاهان زینتی داخل منازل است. برای از بین بردن شپشک آرد آلود دو راه وجود دارد در راه اول باید از محلول سم دیازینون استفاده نمایید و راه دوم از گیاه قلمه گیری نمایید و با آب کاملا محل آلودگی را از بین برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز نمودن گفتگو
سوال دارید؟ ماهستیم !!!
دپارتمان پشتیبانی آذین گیفت
درصورت منتقل نشدن به واتس اپ لطفا مرورگر خود را تغییر دهید!